STARTSCHEMANGRUPPTRÄNINGBARNPRISER/ANMÄLANLEDAREFÖRENINGENFAQKONTAKTA OSS
Träningsformer
Yinyoga
Att göra yinyoga är som att meditera i olika yogaställningar. Målet är att släppa alla spänningar i kroppen och hamna i ett inre lugn. Genom avslappning ger du kroppen en möjlighet att balansera och läka på djupet. Vi håller varje ställning en längre stund och låter både kropp och sinne stilla ner sig. Fokus ligger på upplevelsen, precis så som den är, utan att döma eller jämföra.

Yinyogan är en passiv stretch,, vilket innebär att vi inte stretchar aktivt och vi undviker att hålla kroppen i ytterlägen. Det är en yogaform som passar alla människor och alla kroppar och den är särskilt effektiv för stela och orörliga personer. Yinyogan är ett fantastiskt komplement till annan fysisk aktivitet som löpning, styrketräning och andra mer dynamiska yogastilar.

För att hjälpa kroppen att nå ett stilla tillstånd och kunna komma ner i avslappning börjar du precis där du befinner dig. Din kropp är unik och du kan därför behöva ta hjälp av filtar, kuddar eller yogablocks som stöd för att kroppen ska kunna slappna av i ställningen. Det är också bra att tänka på att ha löst sittande kläder som hjälper dig att hålla värmen under passet eftersom avslappning kan göra oss frusna och musklerna stela.

Det här är medveten vila - i yoga, på en nivå som passar alla.

Ta med dig: yogamatta, en eller flera filtar och/eller kuddar

Ta på dig: bekväma kläder
Musiklistor för
Webbportalen producerad av Loominize Media 2018